Kolejny dzień przekierowań. Tym razem o wiele ciekawszy.
Tego dnia wracałem ze szkoły dopiero o 17. Przychodzę do domu, patrzę w internecie - a tutaj od rana było kilkanaście przekierowań, w tym wizyta po raz trzeci największego samolotu jaki gościł w Łodzi - Boeing 767 El Al'a 4X-EAJ.
Gdyby ktoś był ciekawy, zdjęcie jest pod poniższym linkiem: http://i44.tinypic.com/keb492.jpg
Po obiedzie, ok. 18:30 wybiegłem z domu ze statywem, aparatem, komórką i innymi klamotami. W drodze zastanawiałem się ile samolotów stoi obecnie na płycie. Wyszło mi 5. Przez całą drogę miałem włączony skaner - w międzyczasie lądował Sky z Antalyi, Wizzair z Londynu i Wizzair z Mediolanu.
Przyjeżdżam na lotnisko - SZOK! - cała płyta numer 2 zapchana, na "Appron 1" stoi jeden Wizzair. Rozkładam się ze statywem i po pierwszych kilku zdjęciach, narastał huk. Po kilku sekundach, węgierski MALEV dotknął po raz pierwszy łódzkiej ziemi. Ustawili go na płycie 2. W ten sposób, jednocześnie znalazło się tam 7 maszyn. Każda, należąca do innej linii. To co mnie zaskoczyło, nie ustawiali samolotów na oznaczonych stanowiskach. Gdyby tak zrobili, zmieściło by się ich na obydwu płytach zaledwie 7. Dzięki temu, ze tak nie zrobiono, ostatecznie na obydwu płytach zmieściło się ich aż 12! Przez tyle maszyn, płyta 2 wyglądała na dużo, dużo większą niż w rzeczywistości. Sky airlines stał ok. 80 metrów ode mnie, a wyglądało jakby stał przynajmniej 200 metrów dalej.
Na płycie 1, nie licząc niedużej Cessny stal tylko jeden odrzutowiec - Wizzair. Jego również nie postawili na oznaczonym stanowisku. A właściwie "zatrzymał się" na drodze kołowania tuż przed stanowiskiem numer 4. To to stanowisko z którego samolot zawsze jest prostopadle do mnie. Dzieki temu stal równolegle więc można było zrobić fajne zdjęcia. Zaraz potem przyleciał kolejny Wizzair, z Paryża. Jego postawili na normalnym stanowisku - numer 3.
Po 10 minutach wylądował "łódzki" Ryanair z Dublina. I było z nim związane kilka niespodzianek. Między innymi, był to jeden z dwóch samolotów Ryanaira, mających reklamę Podkarpacia, która kosztowała 24 mln zł... Myślałem, ze zatrzyma się na stanowisku numer 2. Jednak to była chyba największa niespodzianka tego wieczoru. Prowadzili go pod samą wieżę kontroli lotów... Huk podczas kołowania byl niesamowity. I ten cudowny zapach paliwa... Samolot był coraz bliżej, minął "dwojkę", minął "jedynkę"... Jechał dalej!! Nos był już ok. 15 metrów ode mnie Nagle lekko skręcił w prawo. Przy tym manewrze, winglet (dla niezorientowanych - końcówka skrzydła zmniejszająca opór powietrza) przeleciał mi niemalże nad głową. A Ryanaira postawili pod wieżą. Tak blisko samolotu jeszcze nie stałem (oczywiście nie licząc maszyn ze mną na pokładzie ;)) Ogon RYR-a od "widzów" dzieliło ok. 10 metrów... To będzie z resztą widać na zdjęciach ;)
Ponieważ prawie na wszystkich zdjęciach widać więcej niz jedna maszynę, zdjęcia danych linii będę wstawiał wg. tego, która linia jest "dominująca". Czyli jak np. największą cześć zdjęcia stanowi CSA, ale z tyłu jest Travel Service, wstawiam je pod informacje o CSA.
Linia: Romavia (samolot drużyny Rapidu przekierowany z Warszawy)
Reg: YR-BEC
Model: Bristish Aerospace BAe 146-200
Linia: EuroLot
reg: SP-EDF
Model: Aerospatiale ATR42-500
zdjecia nie mam. Widać go za Romavią
Linia: Sky Airlines
reg: TC-SKD
Model: Boeing 737-4Q8
reg: TC-SKD
Model: Boeing 737-4Q8
Linia: Malev (linia zakończyła działalność 03.02.2012, a sam samolot prawdopodobnie zostanie zezłomowany)
Reg: HA-LOS
Model: Boeing 737-7Q8
Linia: Wizzair
Reg: HA-LWI
Model: Airbus A320-232
Reg: HA-LWI
Model: Airbus A320-232
Linia: Wizzair
Reg: HA-LWH
Model: Airbus A320-232
zdjęcia nie mam. Usawił się za Wizzairem HA-LWA. Na zdjęciach LWA widać statecznik LWH.
Oprócz powyższych linii, tego dnia był u nas wspomniany El Al 767 (4X-EAJ), Norwegian (LN-NOG) i SkyTaxi (SP-MRC).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz