Adria po raz pierwszy do Łodzi przyleciała 30 marca 2014 inaugurując połączenia Monachium-Łódź-Monachium 6 razy w tygodniu. Wtedy połączenia obsługiwane były samolotami Bombardier CRJ900 (z epizodycznymi podmianami na CRJ200). Rok później (29 marca 2015 przewoźnik otworzył swoją bazę na łódzkim lotnisku, a jednocześnie zwiększył oferowanie na trasie do Monachium do 12 razy w tygodniu i dorzucił do tego 6x tyg Amsterdam). Zbazowany został tutaj Bombardier CRJ-700 (z podmianami na CRJ900 do momentu zakupienia drugiego CRJ700 przez Adrię), który specjalnie na tę okoliczność na kadłubie otrzymał napis "Łódź". Rok później, bo 2 czerwca 2016 przewoźnik zmniejszył liczbę lotów do Amsterdamu wstawiając w ich miejsce połączenie z Paryżem. Rok 2017 to już stopniowe ograniczenie oferty - 1 lutego odbył się ostatni lot do Paryża, a 31 marca - do Amsterdamu. 30 czerwca zniknął ostatni kierunek - do Monachium, a baza została zamknięta. Najsmutniejsze, że przez pewien czas mówiło się o szansie zbazowania w Łodzi drugiego samolotu.
"Łódzki" samolot (S5-AAZ) ostatni raz odwiedził nas 5 kwietnia 2017 - o 18:25 odleciał wtedy do Monachium i już nie wrócił. Myślę, że Adria zasługuje na osobny wpis będący podsumowaniem jej trzyletniej obecności.
Co do samej wizyty - udało się oprócz Adrii złapać jeszcze Senegalskiego Mi-24. Jak widać helikopter jest już gotowy i przechodzi ostatnie testy - dobiega końca remont ostatniego śmigłowca co oznacza, że w najbliższych tygodniach znowu może się pojawić Rusłan - pytanie tylko czy w Łodzi...
Linia: Adria Airways
Reg: S5-AAW
Model: Bombardier CRJ-701
Kierunek przylotu: Monachium (MUC/EDDM), Niemcy
Kierunek wylotu: Lublana (LJU/LJLJ), Słowenia
Przylot: 10:28 (10:30)
Wylot: 11:53 (11:20)
Inne
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz