Nie ma nic odkrywczego w tym, że sezony czarterowe już od kilku lat stały się nudne i identyczne każdego roku - myślę, że 90% tego segmentu w Polsce to dziś Ryanair, Enter Air i Smartwings. Czasy kiedy każdy kierunek był obsługiwany innym, niepolskim, a czas nawet dosyć egzotycznym przewoźnikiem raczej już bezpowrotnie minęły. Mimo tego w tym roku pojawił się jeden kierunek godny wspomnienia - połączenie do Burgas przez całe wakacje obsługiwane będzie przez European Air Charter, który we flocie posiada Airbusy A320 oraz McDonell Douglas 82. Do realizacji łódzkiego połączenia wybrany został ten drugi. Ten typ samolotu to już absolutny klasyk. Produkowany w latach 1979-1999 dziś jest już sporym rarytasem na światowych, a zwłaszcza europejskich lotniskach. W Europie poza European Air Charter jedynym przewoźnikiem ciągle wykorzystującym te maszyny jest bułgarski ALK Airlines. Tych dwóch przewoźników łącznie posiada zaledwie 9 samolotów MD-82, a na całym świecie ze zbudowanych 1191 egzemplarzy zostało ich 123.
Warto wspomnieć, że samoloty te posiadają bardzo nietypowe już jak na dzisiejsze czasy jedno z wejść, które zamieszczone jest z tyłu kadłuba pomiędzy silnikami.
LZ-LDT, który przyleciał do Łodzi w inauguracyjnym locie swój pierwszy rejs odbył 29 października 1991 roku latając przez 21 lat dla włoskiej Alitalii
Jako ciekawostkę dodam też, że poprzednia wizyta samolotu z rodziny MD80 w Łodzi miała miejsce w 2014 roku
Poza wspomnianym MD82 trochę zdjęć wtorkowego ruchu - trzech Ryanairów i Electry ;)
Klasyk, ale kopci jak ten Boeing co przylatywał do nas kiedyś z Izraela...
OdpowiedzUsuń