środa, 28 sierpnia 2013

27.08.2013 [2]

Wracając z bingo, jak wszedłem na radar zobaczyłem że z Bergamo leci długo przeze mnie wyczekiwany samolot - najsłynniejsze specjalne malowanie w Europie - Ryanair w Boeingowym malowaniu. Więc z domu wziąłem statyw i pojechałem z powrotem. Niestety marszałek (za co serdecznie nie pozdrawiam...) postawił go na stanowisku ktorego zdjęcie można zrobić tylko z tarasu.. A z moim 70mm mogłem zrobić mu zdjęcie jedynie połowy kadłuba... Liczyłem, ze będzie stał tam gdzie samoloty stają najczęściej (wtedy spod SOLu da się zrobić cały kadłub) jednak oczywiscie nie tym razem.. Najważniejsze, ze wreszcie mam jakieś sensowne zdjęcia. Ostatnio DCL gościł u nas w kwietniu 2012.

Szkoda też, że na podejściu za wolno się zniżał i musiał zrobić holding nad LDZ. Gdyby tego nie robił przyleciałby w pięknym słońcu.
Linia: Ryanair (Dreamliner Livery)
Reg: EI-DCL
Model: Boeing 737-8AS
Kierunek: Mediolan Bergamo (BGY/LIME), Włochy
Przylot: 19:30 (19:50)
Wylot: 20:29 (20:20)















Linia: Ryanair
Reg: EI-DYT
Model: Boeing 737-8AS
Kierunek: Dublin (DUB/EIDW), Irlandia
Przylot: 20:19 (20:20)
Wylot: 21:00 (20:45)



Bonusy 

9 komentarzy:

  1. Super foty, z jakiego radu korzystasz?

    OdpowiedzUsuń
  2. Flightradar24 Pro na Androida. Ale ostatnio coś się w nim skopało bo zamiast callisignów wyświetla mi przypadkowe literki i cyferki

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy zdjęcia robisz na automacie czy na specjalnych ustawieniach i jakim sprzętem. Ja zaczynam dopiero się w to bawić i takie super foty mi nie wychodzą.

    OdpowiedzUsuń
  4. A czego używasz? Ja mam Nikona D5100+Nikkor 70-300VR i zdjęcia robię zawsze na trybie manualnym, nigdy na automacie

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja używam Nikon D90+Nikkor 55-300 większość zdjęć na razie robię na automacie, tak jak pisałem dopiero jestem na etapie nauki, próbuje na manualu lecz jeszcze mi to zbytnio nie wychodzi.Wróciłem teraz z lotniska na Lublinku lecz zdjęcia nocne mi nie wychodzą, z tarasu widokowego na każdym zdjęciu odbicie szyby. Proszę o parę wskazówek bo Twoje foty są super - pozdrawiam Łukasz.

    OdpowiedzUsuń
  6. nie mam pojęcia co mogę doradzić bo nie wiem jak aparat jest poustawiany itp. W każdym razie proponowałbym zacząć od zdjęć w dzień i dopiero potem przejść do zdjęć nocnych. Nie rzucać się od razu na głęboką wodę że tak powiem. A odbicia w szybie masz prawdopodobnie dlatego że było zapalone światło na tarasie. JEśli tak było to nic dziwnego, zawsze będą. Mi tego dnia (28.08.2013 [2]) na DCLu poszczęściło się o tyle że nikt nie włączył świateł na tarasie więc o odbicia nie trzeba się było martwić - chociaż szyba zawsze wpłynie na jakość.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystko w swoim czasie, ja Nikona mam od października i też zajęlo mi parę miesięcy doszlifowanie zdjęć - zaczęło się od czytania prostych poradników (nawet widziałem kiedyś poradnik konkretnie dla spottingu, można poszukać w necie), a potem przyszedł czas na próby.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ok dzięki, czekam na następne twoje foty. - pozdrawiam Łukasz

    OdpowiedzUsuń