niedziela, 8 marca 2015

Co nowego na lato?

Wygląda na to, że tegoroczny sezon letni zatrzyma wreszcie spadki pasażerów notowane od listopada 2012. W połączeniach regularnych względem sezonu letniego 2014 nic nie tracimy, a tylko zyskujemy. W przypadku czarterów jest jeszcze za wcześnie o tym mówić, jednak na dzień dzisiejszy zyskujemy, ale też tracimy.

Sezon letni 2015 to przede wszystkim baza dla CRJ700 Adria Airways. Od 29 marca Łódź będzie "domem" dla nowego nabytku słoweńskich linii. Maszyna będzie obsługiwała połączenie do Monachium 2 razy dziennie, oraz do Amsterdamu - raz dziennie. Co ciekawe maszyna dostanie symboliczny napis "Łódź" na kadłubie - skromny, jednak miasto nie wydało ani grosza na "reklamę" naszego miasta na samolocie.

Aktualnie Bartolini Air prowadzi nabór pilotów i stewardess/stewardów - załogę docelowo ma stanowić "łódzka" ekipa wyłoniona przez Bartoliniego i Adrię. Firma będzie również przeprowadzać przeglądy zbazowanego Bombardiera, za wyjątkiem większych napraw, które będą odbywać się w Lublanie. Rotacja samolotu będzie odbywała się po trasie LCJ-MUC-LCJ-AMS-LCJ-MUC-LCJ. Poranny wylot do Monachium będzie o godzinie 6:45, a powrót maszyny zaplanowany jest na 10:20. O 10:50 ponownie wyleci, tym razem do Amsterdamu, skąd wróci o 15:00. O godzinie 15:40 po raz kolejny poleci do Monachium - tam będzie miała 2 godziny przerwy, by o 20:40 pojawić się w Łodzi.
Poranny wylot z LCJ daje możliwość wielu lotów transferowych. Połączenie będzie obsługiwane nadal w formule code-share z Lufthansą, więc na jednym bilecie będzie można bez problemu polecieć z Łodzi w świat.

Prawdopodobnie przez pierwsze 2 tygodnie, w Łodzi zbazowany będzie CRJ900.
 
W przypadku połączeń  low-costowych rewolucji nie ma - wraca jedynie Oslo Rygge, które będzie obsługiwane 2 razy w tygodniu.

Co do czarterów - pierwszy wystartuje 29 maja do Zakynthos. Nowymi kierunkami mają być Korfu i Warna, jednak różnie z tym bywa... ;) Niestety na dzień dzisiejszy wszystko wskazuje na to, że w tym roku nie będziemy mogli polecieć do Sharm El Sheikh, ani do Hurghady. Drobną nowością jest wprowadzenie możliwości 10-dniowych pobytów w Antalyi.  Dotychczas wycieczki organizowane były jedynie w trybie "tygodniowym".
Nie ma na razie doprecyzowanych przewoźników, ani godzin lotów.

SEZON LETNI 2015
RUCH REGULARNY
Plusy w porównaniu z sezonem letnim 2014
- zbazowanie CRJ700 Adria Airways
- nowy kierunek do Amsterdmu
- drugi lot dziennie do Monachium

Minusy  w porównaniu z sezonem letnim 2014
- brak
-----------------------------------------------------------------------------------------
Plusy w porównaniu z sezonem zimowym 2014/2015
- zbazowanie CRJ700 Adria Airways
- nowy kierunek do Amsterdmu
- drugi lot dziennie do Monachium
- przywrócenie połączenia do Oslo Rygge
- Zwiększenie częstotliwości lotów do Londynu Stansted z 5 do 6 tygodniowo
- Zwiększenie częstotliwości lotów do East Midlands z 2 do 3 tygodniowo

Minusy  w porównaniu z sezonem zimowym 2014/2015
- brak

-----------------------------------------------------------------------------------------
RUCH CZARTEROWY
Plusy w porównaniu z sezonem letnim 2014
- Nowe połączenie do Korfu
- Nowe połączenie do Warny

Minusy  w porównaniu z sezonem letnim 2014
- oficjalnie brak, ale prawdopodobnie skasowanie połączeń do Sharm El Sheikh i Hurghady

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz