niedziela, 30 marca 2014

29.03.2014 - OKĘCIE

Bardzo udany, całodzienny wypad na Okęcie. Głównym punktem wizyty był start MD83 FIFA, na którego pokładzie w środę przyleciał (i w sobotę odleciał) Puchar Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej FIFA. Objazd rozpoczął się 12 września 2013 r. w Rio de Janeiro, a Polska jest jednym z 90 krajów do którego dotarł puchar.

Oczywiście to niejedyna ciekawa maszyna. Oprócz tego udało mi się złapać nową izraelską linię lotniczą - UP, FedExa, znanego z Łodzi CRJ200 SAS, Belavie i rządowego Embriona ze znajomą twarzą w jednym z okienek ;)

Najbliższą wizytę w WAW planuję 7 czerwca, kiedy to przylatuje Tu154 Belavia.

Poza tym była to pierwsza wizyta na Okęciu na ktorej byłem w tylu miejscach - najpierw pod starym terminalem Etiuda, potem niedaleko progu pasa 33, następnie na górce na ul. Wykusz przy 11, dalej górka przy straży i ostatecznie na krzyżówce pasów, gdzie miałem bliższe przygody z psami ze schroniska ;)

Warunki pogodowe fantastyczne.

OKĘCIE


















































































Pozdrowienia dla Kamila i wszystkich spotkanych ;)

20 komentarzy:

  1. Igor, czy mógłbyś napisać w jaki sposób obrabiać zdjęcia w Photoshopie gdyż odrzucają mi ze jest przeostrzone.

    OdpowiedzUsuń
  2. Po prostu mniej ostrz :D A czym konkretnie ostrzysz? Wiele nie pomogę bo sam nie jestem mistrzem photoshopa niestety...

    OdpowiedzUsuń
  3. Photoshop cs6

    OdpowiedzUsuń
  4. 1. Otwieram zdjęcie
    2. Wchodzę w kanał - dodaje kanał czerwony
    3. Filtr, wchodzę w stylizacja, szukanie krawędzi
    4. Później w wyostrzenie, maska wyostrzajaca, i wybieram wartość w %
    5. Później ctrl + d i ctrl+i i później na podstawową warstwę i scalam obie.
    I zapisuje w jpge i wartość 12 (najwyższą ). Przed wyostrzenie kadruje, zmieniam rozmiar na 1280x720 i koniec.
    Twoje zdjęcia mają takie żywsze kolory moje takie blade

    OdpowiedzUsuń
  5. a w masce wysotrzającej jaki promień? Za bardzo chyba kombinujesz z tym ostrzeniem. Ja biorę maskę wyostrzającą, promień 0,2 lub 0,3 a procenty ustawiam róznie, zależy jak bardzo zdjęcie jest zmasakrowane.

    OdpowiedzUsuń
  6. 1,6 miałem ustawiony promień ...
    A jak zrobić ze twoje zdjęcia mają takie nasycone kolory ?

    OdpowiedzUsuń
  7. 1,6 to się nie dziwię, za duży. Najlepszy jest 0,2-0,3.

    Kolory to już cecha aparatu. Ja rzadko kiedy poprawiam kolory w PS.Ewentualnie możesz poszukać funkcji Picture Control i ustawić na "Żywe".

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla porównania dwie fotki, na pierwszej ustawione kolory neutralne, na drugiej żywe. Bez żadnej obróbki.

    http://pl.tinypic.com/view.php?pic=k2kb45&s=8#.UzgVIldbi1k
    http://pl.tinypic.com/view.php?pic=scgbcj&s=8#.UzgVMVdbi1k

    OdpowiedzUsuń
  9. Igor, a tą funkcje to w aparacie ustawić ?

    OdpowiedzUsuń
  10. To chodzi o przetwarzanie obrazu?

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja mam tą opcję w menu głównym. Na pewno masz gdzieś tą opcję (albo jej odpowiednik, nie wiem jaki masz aparat). Dopóki nie ustawiłem jej na kolory żywe, też miałem dość blade te zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ok. Na pewno dobre znalazłem tam mam kolory neutralne, monochromatyczne i żywe itp. Z dzisiejszego wypadu na lotnisko nic nie wyszło 2 już mi odrzucili.

    OdpowiedzUsuń
  13. igor@kuciel.com

    Wyślij mi na pocztę oryginały i linki do odrzutów.

    OdpowiedzUsuń
  14. Czyli po obróbce i oryginał ?

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie. Oryginały w załączniku i linki do odrzutów.

    OdpowiedzUsuń