wtorek, 25 marca 2014

Jakie zmiany na lato?

W najbliższy weekend przestawiamy wskazówki zegarów o godzinę do przodu - jak zwykle oznacza to też wejście nowego rozkładu letniego. Jak co pół roku, robię zestawienie plusów i minusów zmian w stosunku do kończącego się sezonu, jak i analogicznego okresu z zeszłego roku.

Bez wątpienia, największym sukcesem jest pozyskanie połączenia Adrii do Monachium w code-share z Lufthansą od 30 marca. Polecieć będzie można tam codziennie oprócz sobót, a połączenie będzie obsługiwane samolotem CRJ900.

Niestety na skutek cięć Ryana w Polsce, Łódź traci 4 połączenia względem SL13. Względem sezonu zimowego 13/14, tracimy jedno, zyskując jedno.

Omówię na początku na zasadzie + i - ruch regularny

SEZON LETNI 2014
RUCH REGULARNY
Plusy w porównaniu z sezonem letnim 2013.
- Nowy kierunek do Monachium, Adria Airways, CRJ900, wylot 10:25, codziennie oprócz sobót.

Minusy  w porównaniu z sezonem letnim 2013.
- Skasowanie lotów SASu do Kopenhagi na CRJ200 (realizowanych 5 razy w tygodniu, lub 3 w zależności od okresu, oraz zawieszonych na lipiec i połowę sierpnia)
- Skasowanie lotów do Bristolu (Ryanair, 2x tyg)
- Skasowanie lotów do Edynburga (Ryanair, 2x tyg)
- Skasowanie lotów do Bergamo (Ryanair, 2x tyg)
- Skasowanie lotów do Liverpoolu (Ryanair, 2x tyg)
- Zmniejszenie częstotliwości lotów do Stansted z 7 do 6 tygodniowo (częściowo, ponieważ siódmy lot został skasowany na początku sierpnia 2013)
- Wycofanie się Wizzaira (częściowo, ponieważ loty do Luton skasowane zostały już w maju 2013)
-----------------------------------------------------------------------------------------
Plusy w porównaniu z sezonem zimowym 2013/2014
- Nowy kierunek do Monachium, Adria Airways, CRJ900, wylot 10:25, codziennie oprócz sobót.
- Wznowienie lotów do Oslo Rygge (2x tyg, Ryanair)
- Zwiększenie częstotliwości lotów do Londynu Stansted z 5 do 6 tygodniowo
- Zwiększenie częstotliwości lotów do East Midlands z 2 do 3 tygodniowo

Minusy  w porównaniu z sezonem zimowym 2013/2014
- Skasowanie lotów SASu do Kopenhagi na CRJ200, realizowanych 2 razy w tygodniu (częściowo, ponieważ ostatni lot odbył się pod koniec stycznia 2014)
- Skasowanie lotów do Liverpoolu

-----------------------------------------------------------------------------------------
RUCH CZARTEROWY
Plusy w porównaniu z sezonem letnim 2013.
- Nowe połączenie na Kos
- Nowe połączenie na Maltę (Valetta)

Minusy  w porównaniu z sezonem letnim 2013.
- Skasowanie lotów na Majorkę

Jak widać "końca spadków nie widać" przynajmniej do sezonu zimowego 2014/2015. Na pewno bardzo dużo zależy od tego, jak będzie sprzedawało się połączenie do Monachium.  Jeśli dobrze - będzie to mocny argument do otwierania następnych kierunków, przez nowe linie (w mediach pojawiła się informacja od p. rzecznik łódzkiego lotniska, że sprzedaż wygląda obiecująco).

Z kolei Ryan, swoje cięcia tłumaczy brakami we flocie - nowe samoloty ma otrzymać w sezonie 2014/2015, wiec teoretycznie jest to szansa do odzyskania tych straconych, lub otworzenia nowych.

Miejmy nadzieję, iż w najbliższym sezonie zimowym nareszcie zostanie odnotowany wzrost liczby obsłużonych pasażerów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz